torsdag 10 februari 2011

Jag och min bror.

Har precis kommit hem från ett inskolningssamtal på Linus förskola/dagis.
Älskade unge alltså.. :)
Allt går så bra där och jag är så glad att han trivs!
Han äter bra, sover bra, är en hejjare på att promenera själv, tar de andra barnens leksaker, gillar att kramas och kallar alla fröknar för mamma.
På väggen hängde en teckning han gjort.. jag blev tårögd, kanske den finaste teckning jag någonsin sett!

Här hemma går allt bra.
Det är som att vi alltid varit en tvåbarnsfamilj.. som att Alvin alltid funnits här. Han är så självklar!
Linus är godheten själv mot sin lillebror, han ska krama och pussa. Klappa. Visa var muuun, neäsa och göglo (ögon) sitter. Och haka. :)
Han vill gärna hålla honom, men bara en liten stund, sen får mamma tillbaka honom.

Alvin ja. Snälla unge!
Han har en vakenperiod på morgonen i ca 2 timmar. Sen sover han resten av dygnet till nästa morgon.. Ja, han vaknar ju och vill ha mat och plirar lite då med, men annars är sova favoritsysselsättningen just nu.
På nätterna ligger han och snusar i min armhåla. Och vissa nätter sover vi alla fyra i familjen på rad och ibland blir jag då bara sådär lyckligt glad. Min lilla familj. Mina pojkar!




Lika?
Alvin överst.. Han har lite rundare huvud och inte lika mkt grop i hakan som sin bror!


...

2 kommentarer:

  1. Jesus! De är ju sjukt lika! Haha dina söner som fötts med cirka två års mellanrum är mer lika än mina twins. Tokigt!
    Skönt med barn som sover hela dagen haha. Har två snusandes prinsar just nu och då hamnar jag framför datorn(!?). Som att man inte har andra saker att göra istället.
    Hoppas ni orkar komma på söndag. Skulle vara så kul att träffa den lille. Dig med såklart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. hihi trodde de va samma lika. men de va de ju inte! ja sjukt lika! försök sov du med!!! kramis

    SvaraRadera