lördag 18 december 2010

Jag längtar efter bebisen!

Men hallå vad dålig jag har blivit på att uppdatera nu då..
Hinner lixom inte!
Har jobbat hela veckan och när jag väl kommer hem så vill jag bara kramas med mina grabbar, och när sen Liten har somnat så är det småplock och hundpromenader och egentid och sånt som gäller. Förlåt bloggen!

Och en dag som denna, en ledig dag - ja då sov jag bort hela. Trött efter jobbveckan antar jag.. Gick upp med Linus vid 08, åt frukost och sånt. Sen somnade jag om och sov till 11:30, för att gå upp och äta lunch. Sen sov vi hela familjen i 3 timmar efter det. Sov sov sov!

Har haft en liten oro i dag. Har inte känt bebis som andra dagar..
Inte på hela natten, eller på hela dagen (den brukar böka runt som mest när jag ligger ner..)
Eller jo, svaga små buffar har jag känt, det är klart, annars hade jag nog åkt in. Men inte som i veckan.
Kanske tog bebis oxå en vilodag precis som sin mor?
Nu på kvällen är allt som vanligt iallafall, tror den har börjat vända sig nedåt med huvudet för plötsligt känner jag massa rörelser/sparkar uppåt, det har jag inte känt förut.

Bebis!
Ja. Nu börjar jag längta rejält!
Har idag gjort två fynd åt vår nya familjemedlem. En liggkorg till syskonvagnen och en hårdlift att ha i Emmaljungan. Allt begagnat och på det sparade jag 2000:-, inte tänker jag köpa sprillans nytt när det handlar om sånt man ska använda i max 5-6 månader. Och allt var såklart i mycket fint skick. :)
Bebis!
56 dagar kvar. Helt galet!
7 veckor. Eller 5 om den vill komma lika tidigt som sin storebror. Vilket jag inte hoppas på..

Har 8 arbetsdagar kvar, sen efter nyår ska jag börja boa här hemma. Skruva ihop nya spjälsängen, tvätta bebiskläder..
Längtaaaaa!


...

1 kommentar:

  1. Hehe vad kul att det finns någon annan som har samma rus som jag! Jag är helt salig. Men till skillnad från dej så får jag inte vila alls, magen far och flyger åt alla håll. Damp-bebis? Det är nog ingen fara med din skrutt, den vilar nog bara lite inför the bif blowout så att säga. :) Hehe! ♥‏

    SvaraRadera