söndag 24 oktober 2010

Sent samma lördag.

Men jag var ju ett roligt sällskap ikväll.
Och igår kväll..
Somnade innan nio i soffan framför filmen båda dagarna- skäms!
Fick ett mindre trevligt uppvaknade nyss dock..
Pyret som sov i vår säng måste ha snurrat nedför kanten för vi hörde plötsligt bara ett BONK ut i v-rummet och sen världens vrål.
Liten på golvet, yrvaken & rädd! Så nu får han sova mellan oss hela natten. Det är mysigt men trångt och jag är skitpigg. Och hungri.

Syskonvagn ja. Neh.
Blä!
Klart dom är breda, det köper jag - men Linus sitter inge bra i nån av dom. Det är fladdriga suffletter och skumma sittlägen..
Så vårt sista hopp är denna från Babyproffsen imorrn:

BabyTravel Dublin.
Har hört mkt gott om den!
Vi har provat den en gång förut, men det slutade med att Linus ramlade ur den. (?)
Ska prova igen. Och spänna fast honom..

Imorrn går vi in i vecka 25, FEMTON veckor kvar.. Jisses!
Ska slänga in en magbild om jag kommer ihåg det, den är ganska stor nu.
Brukar mötas med kommentarer som:
OJ. Jaha okej..
Eller: Va stoooor du har blivit!
Och i förra veckan var den en välklädd medelålders man som blinkande gormade: Va TJOOOOOCK du är! När jag klev på den överfulla bussen och letade efter sittplats.
Jag fick hans plats. Det var väl okej.. Men jag höll på att dö av kommentaren! Uppmärksamhet en tidig morgon a la kommunalt är inte min grej. Eller magens.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar