måndag 20 september 2010

Muaaaa.


Mitt i all foglossning, valstress och annat som hände igår så glömde jag bort att skriva att vår stora prins fyllde 16 månader.
Ett år och fyra månader.. Galet! :)
Det firade jag med att klippa håret på honom med mormors hjälp.
Och en sax.
Det behövdes och det blev så fint! Han ser numera ut som en stor liten skolpojke. :D
Och idag har han för första gången svarat på frågan:
Vad säger katten? Muaaaaa, muuaaaa, säger han och blir överlycklig. Man blir ju tårögd..
Älskade unge!

Morgontrött trollunge med massor av hår:

Lite mer välklippt:


Idag när jag kom hem på lunchen upptäckte jag några små blåsor på Linus tunga. Och sen började han hosta och snora ett par timmar senare.. och nu har även febern kommit! :(
Det finns inget som gör så ONT i ens hjärta än när ens barn är sjukt.
Ont ont ont.
Nu har vi iaf ställt in resesängen i vårt sovrum och just nu ligger en varm liten kille och snusar där.
Aldrig att jag har honom långt borta i hans sovrum när han är sjuk och har feber..

...

2 kommentarer:

  1. va fin han blev!
    du, det låter som höstblåsor.
    även kallat hand mun o fotsjukan...
    du får googla lite.
    kramis

    SvaraRadera
  2. de är väldigt smittsamt! de har gått på dagis... men lillfia fick bara blåsor, ingen feber...
    kramis

    SvaraRadera