torsdag 20 maj 2010

One.

Min ETTåring (hjälp!) och jag har varit på BVC idag, han fick en fettospruta i vardera lår och han grät och grät och grät - tills BVCtanten blåste såpbubblor. Då var livet kul igen! :)
Han väger nu 10440, en ökning med 870 gram på två månader.
Och sen var han 78,5 cm lång, en ökning med 3 cm.
Nu ska vi inte dit på bra länge.. Märkligt!

Jag tror Linus var nöjd över sin dag igår.
Han firades av sin mor & far på morgonen med välling och paket på sängen. Han fick badskum, badanka, baddelfin, hink med spade och kratta och en alldeles egen vattenkanna (så slipper han låna min som haft en rutten mus drunknad i sig.. hm.. blä!) och slutligen en söt sommarbody.
Och han verkade glad över presenterna! :)
Till lunch fick han köttbullar och makaroner, den absoluta favoriten.
Sen hjälpte han mig att klippa gräset, han vattnade blommorna och sig själv med sin nya vattenkanna, han åt jord och maskrosor, han kissade på golvet, badade med skummet och sov en skön nap i vår säng.
Sen mötte vi gudmor Linn och då blev hela dagen lixom komplett! Han visade sin nya myshörna och busade en lång stund med Linn i sitt rum. Man kan tro att Linn är 5. Men neh. Hon är 25! :) Och bäst.

Tillslut somnade en liten och alldeles underbar ettårig pojk helt utmattad...


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar