måndag 18 januari 2010

Pulkaåkning & grillkorv.

Jag hade velat lägga upp bilder från vår helg. Men kablarna är längst ner i den, den eller den flyttkartongen = orka! :)

I lördags packade vi in oss i bilen & åkte på en dagstur ut till Adelsö. Pyrets farfar hade kalas..
På eftermiddagen packade vi in oss i bilen igen & åkte hemåt, för vi var ju tvungna att börja packa. Blev det nått packande? Nej. Vi vräkte tacos & sen somnade jag till en film i sovrummet. Gött!

På söndagen bjöds det på pulkaåkning med hela halva tjocka släkten. Moffapappan, moffapappans fru, syrran med familj..
Linus fick provåka pulka & ja, han var väl nöjd.
Inte helimponerad, men lixom tillfreds.
Sen grillade vi korv & Fille fick en. Och massa korvbröd, så han var mer än nöjd. :)

Stenfrusna åkte vi sen hem till bror för att skåda underverket Juni. Men hon borde nog heta Mini. MiniJuni.
Sååååå liten!
Jag kan inte fatta att Linus varit SÅ liten. Det finns inte min värld.. Det finns bara inte.
Ändå var denna tös runt 500 gram tyngre än vår Lilleman vid samma ålder.
Ja, det är ofattbart.

Apropå vikt.
Idag var det vägning på BVC.
Älskade Linus väger nu 8925 gram, en ökning på 790 gram på 2 månader. Och han var 72 cm lång. 3 cm längre än vid 7 mån.
Stora killen!

Nu ser den här mamman fram emot att få krypa upp i soffan hos Linn ikväll & bara va.
Bort från kaoshemmet med flyttkartonger överallt, en hund som absolut måste spy på mattan & en turboson som är ÖVERALLT. Även en mor behöver en paus. Så är det.. :)

...


...

2 kommentarer:

  1. Meen, vart ska ni flytta?? Och när?? Jag blir ju nyfiken.
    Ja barn i Linus ålder kan vara ganska turbo. När dom börjar kunna förflytta sig själv får man veta att man lever :0)

    SvaraRadera
  2. Hmmm, blev nått konstigt med länken till min sida i min kommentar........

    SvaraRadera