tisdag 15 december 2009

Minnen.

Vaknade med skallebang i dag IGEN. :(
Trotsade det onda efter ett tag & fick för mig att rensa bland gammalt papper & skit inför flytten.
Hittade då min "amningsbok", ja för jag gjorde små anteckningar på nätterna där i början när Pyret var mini.
Och jag säger bara: stackars mina tuttar, stackars Pyrets rumpa, stackars mina ögonlock & stackars vår blöjekonomi.

Såhär kunde det se ut:
20:30 - amning höger bröst 5 minuter
20:45 - blöjbyte bajs + kiss
21:00 - amning vänster bröst 20 minuter
21:36 - blöjbyte bajs + kiss
22:05 - somnar
23:00 - vaknar
23:05 - amning höger bröst 20 minuter (+ vänster bröst!)
00:00 - blöjbyte bajs + kiss + amning vänster bröst

Sen stupade jag väl, för det var allt jag skrivit den natten.

Nästa natt, något bättre:
23:45 - blöjbyte
23:55 - amning vänster bröst 15 minuter
03:10 - blöjbyte
03:15 - amning 45 minuter
06:15 - blöjbyte
06:30 - amning 60 minuter
09:20 - blöjbyte
09:30 - amning 30 minuter

Ja.. Så var det på den tiden! :)
Igår stupande en jättetrött liten Linus i säng redan vid 19. Han hade då varit vaken sen 13:30 efter att ha sovit 2 timmar.
Jag hoppas han inte bara vill sova en gång per dag redan, det känns för tidigt.
Och så trött som han var igår kväll var inte klokt..
Han bara grät när han skulle få gröt, så det fick vi skippa. Han fick ligga & dricka välling istället & det gick iallafall ner..
Sen somnade han på stört!
Hjärtat!

Behöver jag ens säga att jag är barnsligt lycklig över all snö? ;)
Ja Fille oxå såklart. Det är han & jag i vinterlandskapet tillsammans! <3
Vi tog en liten tur förut & Pyrets ögon var stora som tefat när han nyfiket granskade snöflingorna som yrde.
Och vagnen fick klart godkänt i all snömodd!


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar