fredag 20 november 2009

Majs.

"Man ströp sin fru i sömnen.." kan man läsa i tidningarna idag.
Sånt där gör mig lite smått oroad!
För jag har en man som gör konstiga saker i sömnen.. Ofta inte så allvarliga, men nästan varje natt är det någonting.
Han tänder lampan.
Han puttar på mig.
Han ropar på Fille.
Han undrar vart Linus är.

Men häromnatten vaknade jag av att han flög upp ur sängen & eftersom jag är livrädd att han ska gå till Linus & börja böka omkring där så vaknade jag snabbt som attan & frågade vad han höll på med.

"Linus hänger i taklampan & håller i en barnmatsburk som han håller på att tappa - jag måste fånga den!"

Ska man skratta eller gråta?
Fånga barnmatsburken?
Men Linus då? Som oxå hänger i lampan! Är det inte läga att fånga honom?

Ja. Jag säger då det.

Idag har vi lunchat med Sofie i Vällingby, Linus fick sitta bredvid i en barnstol & knapra på majskrokar sålänge. Det var gott!
Sen raka vägen till min mor på middag.
Trevligt, trevligt..
Men nu måste jag gå & sova så att det blir lördag nångång! :)


...

2 kommentarer:

  1. Nää, nu får du binda fast karlsloken i sänggaveln, för bövlen....

    SvaraRadera
  2. ahhahahhahahahhaha, förlåt. jag garvar, men så här på avstånd så låter det roligt. men jag förstår din oro med tanke på att han hellre fångar barnmatsburken :)
    kram

    SvaraRadera