måndag 30 november 2009

Halt hund & trasig julbelysning.

Så är vi hemma igen..
Vi stannade en extra dag eftersom karln jobbar kväll/natt hela veckan & därför började sent idag.
Det är alltid så svårt att lämna Adelsö men idag gick det bra. Det regnade & jag längtade hem till att få sätta upp alla ljusstakar & julstjärnor..
Trodde jag ja.

Helgen var perfekt - tills Fille röjde på stranden & nästan bröt tassen.
För han haltade som han hade brutit den rakt av. :S
Jag tittade igenom den för att utesluta bruten klo & hittade inget. Däremot pep han om jag klämde på hundens motsvarighet till vårt lillfinger.

Så ungefär där förstördes min helg. Och ungefär där gick mitt hjärta i tusen bitar. Ja jäklar va jag blev orolig! Och olycklig. För att inte tala om finaste Fille som förgäves försökte stirra ut mig för att jag skulle ta bort det onda. Mitt hjärta!
Men!
Efter några timmars vila var den onda tassen som bortblåst. Märkligt? Ja. Men vi tar det lugnt ändå några dagar.. Hundvila. För det är nånting med honom, jag kan inte förklara vad. Men han tittar på mig med lessna ögon.. Som om han fortfarande har ont.. :(

Så gick jag ner i källaren för att gräva efter julbelysningen. Bra.. Nästan längst ner! Att man aldrig lär sig.
Började glatt pynta här hemma, men vad händer?
Den vita stjärnan i sovrummet - fungerade inte.
Den svarta avlånga glitterlampan i vardagsrummet - fungerade inte.
Den svarta stjärnan i köket - fungerade inte.

Jag får nog inga julklappar i år för just där så sa jag inga fina ord.
Gah.



...

1 kommentar:

  1. men tupplen! Vilke helg du haft. Hoppas verkligen Theofilliuss fot läker. Vad hände?

    SvaraRadera