söndag 8 november 2009

Död åt kommunalt resalternativ.

Jag åker ju nästan aldrig tunnelbana.
Eller buss.
Eller pendeltåg.
Annat var det förr i tiden då jag bodde i Kungsängen.. Oj oj. 2 timmar på en nattbuss som snurrade runt halva stan var ingen ovanlighet.
Iallafall. I fredags åkte jag & Linus till min mormor. Det tog väl ca 20 minuter med t-banan. Jag stog upp bredvid barnvagnen hela tiden & ingen mystiskt person varken nös eller hostade på mig - men ändå så blev jag förkyld. Och jag tror det var exakt där, i den där t-banevagnen som jag blev smittad! :(
Jag var ju lite krasslo förra veckan, men det var nog efter svinsprutan. Och det här känns annorlunda - det känns elakt på nå vis. Snoret vill aldrig sluta rinna & halsen ömmar. Och nu känner jag att febern är påväg. Buhuu!

Ska få i mig lite ädelostfylld kycklingfilé här nu & sen blir det soffa, täcke & lukta på nybadad bebis hela kvällen som gäller.. Plus att jag ska tvinga ut mannen på sistarundan med Fille. Här ska inte promeneras nånstans!

3 kommentarer:

  1. Tack för din uppmärksamhet på farsdag. Inget jag egentligen tänker på, men det var roligt med dina rader. Men Usch, du får inte bli sjuk nu! Låter inte bra...hoppas du vakanra imorgon&allt är bra igen...

    SvaraRadera
  2. men usch. ja det lär ju med all säkerhet vara där du smittades. om du vanligtvis inte färdas så så har du nog inte Tunnelbane-försvaret i kroppen.
    krya på dig skrutt!
    kram

    SvaraRadera