torsdag 29 oktober 2009

Rullning & stolt mamma.

Han rullade, min lilla son. Han rullade från mage till rygg när han låg på sin lilla filt! Som om han inte hade gjort annat i sitt liv. EN gång.
Som vi väntat.
Och oj vilken stolt mamman vi har här. Över en rullning? Haha! Jo. Så är det att vara mamma.. Alla steg i utvecklingen är viktiga. :)
Jag blev så uppåt & glad över den där rullningen att jag storstädade hela lägenheten.
Dammsugade & vek all jäkla tvätt som legat som ett berg sen senast vi hade tvättstugan.. Jag kände att jag ville vakna till en ren lägenhet på min stora dag! Hipp hipp - snart!

Idag har vi varit kreativa. Produktiva?
Vi åkte till svägerskan & bakade brownies & tårtorna. Hela två stycken..
Nu på kvällskvisten fick jag ett sms av svägerskan där hon skrev att hon hade fått tårtångest & bakat en till. :D
"Bättre för mycket än för lite & inga sittplatser" är vårt motto för detta kalas. Jo, för det kommer ganska mycket folk. Och vi är osäkra om det finns stolar för alla.. I värsta fall får jag väl knepa ihop nån tipsrunda & skicka iväg folk en stund medan några andra fikar. Eller så får vi leka den där leken när man ska gå runt stolarna & sen sätta sig när musiken slutar spela. Haha! Och de som inte får nån stol får stå & fika. Åh nej stackars lilla mormor! ;)

Närå. Det löser sig. Det kommer bli ett bra kalas! Kan det bli annat än bra när välkomstdrinken heter "Berry Azz"? Mycket festligt! Och väldigt passande på ett kalas för barn. :)

Nu går jag & zzZz & vaknar upp som en lite mer rynkig 29-åring. Och så håller jag tummarna för att Linus är bättre i sin hosta. Ja, för han har en besvärlig liten hosta. Stackars älskade..


<3

1 kommentar: