fredag 16 oktober 2009

Presentkort & tantvarning.

Både jag OCH Linus är hemma från min jobbträff. Puh! :)
Det gick så bra!
Och Linus var en soltråle hela tiden - tills 3 minuter innan vi skulle gå. Då skrek han lite för att sen somna på 1 sek i vagnen.
Det tar på krafterna att hälsa på mammas jobb minsann!
Alla fick hålla honom & han bara log. Han som annars kan vara lite blyg.. Men nej nej. Gryn!
Och Linus fick ett presentkort från HM på 600:-(!!!) så nu blir det lite höstshopping framöver..

När jag kom hem så öppnade grannen dörren precis när vi klivit ur hissen.
Vi har en sån där tantgranne utan liv som klagar på allt. Fast hon är rätt så trevlig..
Hon babblade på om att det luktade mat från nån annans matlagning i hennes sovrum. Och jag i min tur klagade lite på att det ibland luktar rök i vårt v-rum, bara för klagandets skull. För det är skönt att klaga ibland! :)
Då kläcker tanten ur sig: "Ja, men ni har ju 4:orna jämnte er balkong & det är ju många invandrare som bor i fyror & dom röker ju oftast.."
Haha! Va?
När hon inte fick den reaktion hon ville ha så sa hon snabbt: "ja, alltså det är ju många svenskar som röker oxå förstås.."
Hmm.
Tant!

1 kommentar:

  1. hahaha vilken tantaluska....
    å du vilken present! 600spänn räcker till många bodys!!! kram från prylis

    SvaraRadera