onsdag 14 oktober 2009

Kärlek, korv & snöflingor.

Halv 7 var jag ute med Baba på morgonpromenad. Kallt men mysigt!
När jag kom in åkte älsk till jobbet & sen stog jag & glodde på Pyret i 10 minuter tills han vaknade.. Han va så söt! Låg & vred & vände på sig tills han slog upp sina vackra ögon & direkt när han fick syn på mig så firade han av världens leende. Det är kärlek det! :)

Har börjat tycka att det är rätt skönt att gå upp ganska så tidigt. Runt åtta är helt okej! (Herremingud, kors i taket - var det JAG som skrev det där?)
Jag har hunnit mata hund & barn. Ätit frukost. Handlat. Dammsugit. Våttorkat. Läst bloggar. Tittat på TV. Vaggat barn till sömns. Och nyss ätit lunch bestående av stekt falukorv med stuvade makaroner! Mums!

Och klockan är bara 11:15. Gött!

Har insett att jag måste bli bättre på det här med lunch. Annars äter jag bara gröt & så är jag vrålhungri & irriterad på allt vid 15. Men då vill jag inte äta för då är det ju "snart" middag. Fast det är tre timmar dit.
Så jag tog det hela på största allvar & lagade hela kittet med korven, makaronerna & en stooor sallad. Ska det va så ska det va!


Senare idag ska jag & Linus in till stora staden & möta Linn på hennes jobb. Sen ska vi hämta upp Ebba hos daghussen för vidare färd till Linns fantastiska lägenhet. Jag skojar inte när jag säger att hennes balle är 14 meter lång! Haha! Lät ju nästan kul.
Det är en hörnballe oxå (haha!) som sträcker sig runt hela lägenheten (nu har jag konstiga bilder i huvudet!). Och och och. Den har sjöutsikt!
Jag ska bo där nästa sommar. :D
Vi ska iallafall laga god mat, kanske lite gotta & sen mobba bönderna i Bonde söker fru. :D

Ajuste! Till min stora lycka så såg jag några snöflingor imorse. Dom var rätt patetiska, men jag vart överlycklig.
Snö,
snö,
snö!
Kom till mamma!

2 kommentarer:

  1. ny layout...najs....

    SvaraRadera
  2. haha du e roligt! undrar hur den där ballen ser ut egentligen... 14 meter med hörna... wow... hahha ja layouten va fin fin! kramis

    SvaraRadera