fredag 1 maj 2009

Döden.

"Dödsolycka i Vällingby
En mc körde av oförklarlig anledning av vägen på torsdagskvällen. Föraren dog på platsen.
Polisen fick larmet vid 22.31. Olyckan skedde på Bergslagsvägen. Vid 23-tiden var personen fortfarande inte identifierad. Man visste inte heller om det var en man eller kvinna"

Där kom vi åkande igår. Vi körde långsamt förbi personen som låg orörlig mitt i vägen, vi ville inte stanna - känns bara onödigt om man inte är tokhaj på livräddning. Och det var redan ca 20 bilar som stannat.
Men han var alltså död då! :S
Jag förstod nästan det. Hjälmen låg ca 20 meter bort & det var blodfläckar på vägen redan långt innan där han låg. MCn låg 100 meter upp i skogen, med lyserna tända.
Så obehagligt!
Vi var helt skakade efteråt. Jag höll på att börja grina såklart...
Man får sig lixom en tankeställare! Om livet, hur skört det är..

2 kommentarer:

  1. Usch va du får vara med om....

    SvaraRadera
  2. Vi var oxå på samma ställe samma natt,men vi var mycket närmare än så,Jag låg två bilar bakom motor cyklisten.När jag stannade med dom två bilarna framför mig så trodde vi att han levde fortfarande,jag stannade vid väg kanten ca 20m i från kroppen,jag rusade ut från bilen för att hjälpa honom,efter några steg så tänkte jag vända och ta med mig första hjälpen i från bilen...så plötsligt får jag syn på nånting som ligger brevid mitt fram däck,när jag kollade närmare så såg jag nånting fruktansvärt nämligen de där var en stor bit av en människo hjärna.Man såg ingenting när man tittade på honom efter som halva högra ansiktet fanns inte kvar och en stor del av hans skalle fanns inte heller kvar.Jag tror att bågen slängede honom framåt med en fart på ca 180km i timmen,sen började dom rulla samtidigt,första smällen så flög hans hjälm av och andra smällen sprack hans skalle och tredje volten så landade han på mittlinje ca 50m ifrån där han kraschde.Hans båge låg ungefär 150m från olycks platsen.Vila i fred, vi vill beklaga sorgen till hans familj och nära kära.

    SvaraRadera