söndag 3 maj 2009

26 dagar kvar & här hemma händer det grejjer..
Den gröna och förhoppningsvis sköna vagnen står uppackad & luftar sig! :)
Vi har fått ett stort shabrak till skötbord som tar upp nästan hela toaletten. Där kan vi inte ha det.. Funderar på att ställa den i datorrummet så jag kan byta framtida blöjor där medan älsk surfar! Hahah!

Spjälsängen ska jag måla om i veckan. Vit ska den bli!

Igår var vi & handlade det sista oxå: bilbarnstol, amningskudde, nagelvårdsset med den minsta nagelklipparen jag någonsin skådat <3, babyolja, miniminiblöjor, tvättservetter & de sista kläderna. En liten vit omlottbody i stl 50 & ett par brunvitrandiga byxor med vit mudd. Åh!
Bara lite smågrejs till mig som är kvar. Typ amningslinne & inlägg å sånt..

Jag trodde jag skulle känna panik att allting lixom är klart nu. Att det skulle kännas konstigt & oroligt att det är så nära nu. Men neeeh. Jag känner mig lugn! Som att.. Nu kan han komma om han vill! :) Vi är förberedda!

Var på en underbar grillfest/utflyttningsfest igår. Aldrig har väl min kula på magen fått så mkt uppmärksamhet.. :) Men det var kul! Känns fint att så många människor runt omkring följer denna graviditet med sånt intresse & det märks att J är först med barn i sitt "gäng". All press på oss! Jajemän. :)

Nu är det dax för säng. Ska till barnmorskan tidigt imorrn & göra ett ULTRALJUD för att se om Liten har lagt sig tillrätta med huvudet nedåt. Wiiie!
Ska bli skönt att kolla upp lite värden på mig efter den jäkla magsjukan som faktiskt ännu inte är helt ok. Vafaan! Över en vecka. :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar