torsdag 19 februari 2009

Djungelvrål.

Jag blir galen. Tokig. Knäpp.
Det här med försäkringskassan!
Nu visar det sig att jag har jobbat en FUCKING månad för lite för att få "sjukpenningsgrundande ersättning utöver grundnivån" - bara namnet lixom.
Man måste ha jobbat 8 månader! Jag har jobbat 7 när Liten tittar fram. Det handlar om EN JÄVLA månad.
Så jag kommer förmodligen få grundnivån. Vilket är 180 kr/dag de första sex månaderna av föräldraledigheten. Mm bra. Vad är det då? 3000 i månaden? För man ska ju skatta på skiten oxå.
Ok. Klart att man inte ska få mer pengar om man inte har rätt till dom. Men vafaan? Det kan väl gälla alla som utnyttjar systemet & som bara vill åt pengar utan att ha jobbat ett skit.

Men kvinnan på försäkeringskassan sa att jag kunde ha "tur" och få ersättning beräknad på min nuvarande inkomst om jag skickar in årsinkomsuppgifter från alla j*vla extrajobb jag har under 2008 - det är FEM stycken!
Då kanske de bedömmer att jag har rätt till den högre ersättningen. Men det beror helt på vilken handläggare det hamnar hos. Någon som vaknat på rätt sida? Någon som bråkat med mannen på morgonkvinsten? Någon som trampade i hundskit påväg till bilen? Någon vars barn har skrikigt hela natten? Bara att hoppas det det är någon snäll då.

Jag säger som Linn. Pissfittor hela bunten!

2 kommentarer:

  1. känns så himla typiskt sverige. va fan skippa ge de som utnyttjar systemet och inte ens försöker. här kommer en liten flicka inte ens fyllda 30 som har studerat hårt och nu fått jobb och dessutom satsar på att bidra till sveriges välstånd (är det ens ett ord?) genom att föda ett gossebarn till världen och vad möts hon av? nej hon får inga pengar??? så jävla cepe..
    men ge dig inte!! skicka in alla de där paprena o hoppas att hon som fick en puss på kinden av sin kille imorse, satte sig i bilen och den startade på en gång, kom i tid till jobbet och gick därför till närmsta kafét för att köpa en kopp kaffe och JUST IDAG fick en kanelbulle på köpet får dina papper.

    okej, jag satsar på en roman :/

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att du får igenom det så du får en vettig inkomst!!!

    SvaraRadera