fredag 16 januari 2009

Gnällblogg från fet hundägarinna. :)

Gick ut på morgonrundan, - 7 med strålande sol! :)
Helt plöstligt kommer 2 lösa hundar utspringade på gångvägarna lite längre bort.. Vafaan? Ingen ägare nånstans..
Jag ställde mig bakom några träd som något jävla pucko.
Tillslut kom ägaren, en kvinna & ett barn. Hon ser klart & tydligt att både jag & en annan hundägare står & väntar på att hon ska koppla sina hundar så vi kan fortsätta gå. Men neeej. Efter mycket om & men så kopplar hon äntligen hundarna, men då har jag redan lessnat & vikt av på en annan gångväg. Ja men då ska hon SÅKLART oxå åt det hållet & fortsätter bakom mig, ca 10 meter.
Theo helt galen, piip piiiiiiiiiiiip. Ligga, stå, ligga, stå.. Jag får släpa honom..
"Är det en hane du har?"
- Ja.
"Ja se du, det här är ett par flickor det, fast den ena löper. Det är nog det han känner.."
MEN FÖR I HELVETE! Vem fan har sin löptik springade lös vind för våg?
Grrrrrrrrrrrrrrrr.
Jag fortsätter försöka gå framåt, med blandat reslutat. Och kärringen går bakom & småler.
Tillslut sätter sig Theo & bajsar, men hon visar fortfarande ingen som helst respekt utan stannar istället & börjar prata med Theo. Med bäbiröst.
"Naaaaaw, du får leka med tjejerna en annan gång, naaaaaw.. Det går inte nu lilla gubben, en annan gång, naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw.. Plutt, plutt.."

Hajja att man håller på att sprängas vid det här laget????

Nåja. Nu ska jag till barnmorskan, hon ska se om hon hittar något annat fel på mig. Eller om det helt enkelt är så att det är den lille Energitjuven i min mage som ställer till det..
"Många tycker att den här perioden är en härlig tid, det syns att du är gravid men ändå är inte magen alltför stor. Håret glänser och ögon tindrar"

Ursäkta, vart då nånstans?

1 kommentar:

  1. Herregud, ibland undrar man hur folk tänker. Och man tycker nästan att man borde införa 'körkort' för hundägare... Vem som helst borde inte få skaffa vov!
    Ah, man lär ju lägga på sig en del som pregnanto. Men jag har hört att man går upp det mesta sista månaden. Är det så så är det ju skönt, så slipper man gå runt och bära på all extravikt en längre tid.
    En tjej på mitt jobb som födde sin första unge förra året gick upp endast 6 kilo.... under hela gravven! Inte klokt. Man såg inte att hon var gravid i 7e mån. Tänk om det var så. Haha. Sedan var hon smal redan innan och endast 18 år. Kanske har med saken att göra?
    Ska han heta Linus då?
    Puss

    SvaraRadera