fredag 2 januari 2009

Bokslut 2008

Såhär två dagar in på det nya året så har jag börjat tänka tillbaka på det år jag lämnat bakom mig.. Det händelserika 2008! Dax för bokslut 2008 a la Cookie! :)

Januari:
Började det nya året instängd i lillstugan på Adelsö med två hundar & en bästa vän, och händerna fulla med blodpudding.. Men mysigt var det! :) Fortsatte partaja med en herrans massa folk hela natten lång!
När jullovet var slut så började min helvetespraktik på 18 veckor, fast uppdelad på sex veckor gånger tre ställen. Först ut var avdelning 54 på S:t Görans Sjukhus, alkoholavgiftning.. Jag trodde jag skulle avlida men.. jag ÄLSKADE det & kände att jag hittat det jag ville jobba med.
Försökte byta lägenheten på Mariatorget - gick åt helvete.

Februari:
Praktiken fortsatte, nu på Magnus Huss, KS. Tablettavgiftning. Jäsp! Alldeles för lugnt för min smak..
Var på visning på lägenheten som skulle bli min & darlings första gemensamma!

Mars:
Skrev kontrakt på lägenheten!
Sa upp min mysiga lya på Söder..

April:
Hamnade på helvetespraktiken på jorden. Beroendeakuten, S:t Göran. Stog ut i två veckor..
Åkte på en oförglömlig resa till Sälen med Linn & Mickis. Älska! Skidåkning, sol, god mat & vin.
Hamnade även lite otippat i Tjeckien med älskling & co. Gillade Prag skarpt!

Maj:
Äntligen fick vi flytta in! Wiiie! 165 here I come... :)
Tog nästan examen. Avslutning i Säter. Både skönt & ledsamt!
Älskade morfar har kalas, längesen man såg honom så glad.. Som om han sa adjö till alla..
Älskade morfar dör.. :(

Juni:
Fille fyller 3 år! <3
EM i fotboll börjar!
Min systerdotter Nellie fyller ett år.
Begravning för morfar, bland det jobbigaste jag varit med om.. Och det vackraste..
Fint & lugnt midsommarfirande på Adelsö.
Sex and the city filmen har ÄNTLIGEN premiär! :)
Börjar heltid på Maria AB över sommaren.

Juli:
Underbar segling i 3 dagar..
Firar 1 år med darling! <3
Åker på weekend i Göteborg med darling & familj.

Augusti:
Jobbar mina sista veckor på sommarjobbet.
Har 1 veckas semester på Adelsö innan...
JAG & LINN åker till Alanya! Sol, bad, vin, mat, dans, fest, SVETT.. Ahh!
Lilla Linn fyller år, fest med massor med vin (som om vi behövde mer) festen blev förövrigt min sista för det här året.

September:
Tar igen sex veckors praktik med NOLL motivation: Maria Ungdom, S:t Göran.
Går på anställningsintervju.
Mår illa, ont i huvudet, ont i magen, ingen merre, pink på stickan = GRAVID.. Hjälp!

Oktober:
Går på en andra anställningsintervju på samma ställe.
Min brorsdotter Tora fyller ett år!
Börjar på hundkurs.
Tar äntligen EXAMEN! :)
Går på "inskrivning" på mödravården. Seriös!
Jag fyller 28 år. Uaah!

November:
Börjar på nya jobbet!
Mår piss..
Åker till Marholmen med en bästa vän, två karlar & tre hundar. Underbart!

December:
Årets höjdpunkt: Hund 2008, Älvsjömässan.
Får vattenläcka i lägenheten.
Ser Liten i magen på ultraljudet första gången. Otroligt häftigt!
Firar jul med släkt & kärlek i dagarna tre.
Är nykter på nyår första gången på år & dar. Märkligt!


Så det var mitt liv 2008..
Ser framemot 2009, tror det blir ett riktigt bra år!

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar