söndag 29 juni 2008

Är det inte träd så är det spädbarn.


Jag stör mig igen. På vadå? Ja det kan man undra en så solig härlig söndag som denna.
Jo. Jag var ju å handlade på rean igår & hittade en par skitsnygga panelgardiner på Hemtex. Kom på att jag oxå måste ha ett par "hårdare" gardiner som solskygg mellan de andra gardinerna. Såg en rulle med ett par exakt såna jag ville ha.. Braa! :) De såg vita ut. Braaa. Ingenstans på förpackningen stog det nånting att de skulle va annat än just vita.
Hem å fixa. Rullar ut & vad får jag se? Det är ju förfaan ett trädhelvete längs ner som nästan sträcker sig över halva gardinen. I brunt å skogsgrönt.. Snyggt? Nej! Jag ville ha viiiiiita gardiner!
.
.
Samma sak hände Linn för ett tag sen, i samma affär. Hon hittade ett par vad hon trodde enkla men snygga, svarta gardiner som skulle passa perfa till nya soffan & eftersom man inte kan öppna å kolla på hela gardinerna får man lita på den lilla bilden på baksidan där man ser hela gardinern upphängd. Bra - den var enkel å den var svart.. Men när hon kommer hem, då visar det sig att det är SPÄDBARN över hela gardinen. SPÄDBARN? Vem fan vill ha spädbarn på sin halvsexiga svarta gardin?
.
.
Nu har jag skrivit gardinerna så många gånger så jag tycker det ser skumt ut. Stavas det gardinerna. Eller gardinena?
Näee med R låter nog bättre.
.
Nu är det bara FEM dagar kvar till segling med pappa. Längta! <3
Och imorrn börjar nya jobbet. Hjälp!
Men men.. Vi får se om jag överlever. Inte mycket annat å göra.. :)
.
.
.

1 kommentar:

  1. Haha gardinjävlar. Fimpa den attiraljen helt tycker jag, vem fan vill ha snorhyvlar eller skogspartier över fönstergluggarna. UTANFÖR fönstret går det väl bra, men.. Död åt Hemtex! ^^

    SvaraRadera